logo
Máte radi Nitru? My nepýtame, ale ponúkame partnerstvo
Podporte dobré nápady v našom meste prostredníctvom
Klubu darcov alebo venovaním 2% a sami rozhodnete, čo je pre Nitru najlepšie.
Darovať
2%

RC TEAM

V 2. Otvorenom grantovom kole sme podporili ozajstných priaznivcov pretekov modelárskych autíčiek. Aj vďaka našej podpore mohli odštartovať prvý oficiálny klubový pretek modelárskych áut na off-road dráhe v Nitre. Predkladateľ projektu Róbert Žák si takto spomína na prvý turnaj uskutočnený po dokončení dráhy:

Počasie nám prialo, a aj keď v okolí Nitry bola skôr hmla, na nás svietilo slnko a povieval iba slabý vietor. Akcia sa začala tréningovými jazdami doobeda o pol desiatej, o desiatej sa zišli všetci ktorí prisľúbili účasť a desať minút po desiatej sme už mohli začať úvodnou rozpravou.

Na rozpravu si každý priniesol svoje auto a seba, po úvodných fotografiách organizátor oznámil časový rozvrh jázd. Prvá jazda tak začala o pol jedenástej, súťažilo sa spôsobom jednej kategórie - 3 rozjazdy a 3 finálové jazdy.

Rozdiel v technike sa samozrejme prejavoval, na druhej strane nie každá výhoda so sebou neprináša aj dajakú tú nevýhodu. Vlasto z Topolčian si priniesol špičkové auto svetových parametrov, s veľmi silným 13 závitovým elektrickým motorom, osadené jedným z najlepších závodných regulátorov LRP Quantum 3. Ako značná nevýhoda tohto super závodného špeciálu sa ale nakoniec ukázala absencia spiatočky, kedy auto po náraze alebo kolízii nemohlo vycúvať a strata niekoľkých sekúnd či aj desiatok sekúnd, pokiaľ pribehol nasadzovač a auto položil do správneho smeru, mu spôsobovala značné problémy. Rozjazdy tak viac menej s prehľadom vyhral Dano Žák, takmer s najslabším možným motorom - známym ako šedý Johnson. Treba, ale povedať že Dano má samotnú trať výrazne lepšie natrénovanú ako Vlasto.

Junior Tomáš Vindiš sa tiež držal statočne, aj keď handicap v podobe poháňanej iba zadnej nápravy bol na pohľad viditeľný, kedy v zatáčkach bolo auto výrazne ťažšie ovládateľné a autá s pohonom všetkých 4 kôl tak dokázali prechádzať zákruty s menšími problémami a vyššou rýchlosťou. V poslednej jazde dňa ale bolo vidno, že auto dostal do ruky a nebyť technickej poruchy v poslednom kole, vlastne už len pri dojazde do cieľa, skončil by na treťom mieste - keďže po divácky atraktívnom súboji sa blížil do cieľa s 10 metrovým náskokom predomnou.

Peťo Demeter vi vybral za deň všetku smolu, ktorú len mohol. 2x sa mu cez deň odlomil káblik, a keďže zatiaľ nemáme na pozemku elektrinu, musel ísť letovať domov. Po druhom takomto letovaní po návrate zistil ďalší odpadnutý káblik od uhlíka motoru a tak musel z preteku odstúpiť.

Danovi Zvalovi sa počas dňa polámali zuby v serve riadenia, a tiež musel nakoniec z finálových jázd odstúpiť. Pri finálových jazdách sa naopak veľmi darilo Vlastovi Atovičovi, kedy už evidentne dostal auto pod kontrolu, robil menej chýb a dokázal tak zúročiť výhodu svojej špičkovej techniky. Podarilo sa mu tak predbehnúť Dana Žáka a aj keď bol chvíľami až na treťom mieste, nakoniec sa mu podarilo celkovo zvíťaziť.

Celkové poradie:

1.miesto

Vlasto Atovič

2.miesto

Dano Žák

3.miesto

Robo Žák

4.miesto

Tomáš Vindiš - Junior

5.miesto

Peter Demeter

6.miesto

Dano Zvalo

Celé podujatie sa uskutočnilo za peknej diváckej účasti, diváci nakoniec iniciatívne pomohli aj s nasadzovaním áut počas preteku, čo zatraktívnilo celé preteky. Dano tak dokonca získal osobného mechanika, ktorý mu pomohol s nabíjaním bateriek a aj s čistením auta ...(za čo Dano touto cestou ešte raz ďakuje).

Veríme, že sa nám podobné podujatia podarí vo väčšej miere usporiadať aj počas budúceho leta, už aj s účasťou ďalších jazdcov, ktorí sa ospravedlnili alebo sa nemohli dostaviť pre náhle pracovné či iné povinnosti.

Ďakujeme všetkým, ktorí sa tento rok akýmkoľvek spôsobom podieľali na výstavbe dráhy, jej úprave, organizovaní pretekov.“

Keď vidím nadšenie týchto fanúšikov pretekov modelárskch aút, mám hneď chuť pridať sa k nim.  A čo vy?